Viatge a USA & Canada - Dia 5: Québec & Montréal

Avui estic realment cansat per primer cop des que va començar el viatge. Imagino que haver anat al gimnàs de l'hotel després de dinar hi ajuda, però faré un últim esforç abans d'anar a dormir per deixar l'entrada del blog enllestida.

El dia ha començat a les 6h quan ha sonat el despertador. He baixat una mica abans al pis de recepció per poder-me connectar a internet i tot seguit hem esmorzat de buffet lliure, amb un muffin i fruity loops, així que he quedat ben servit. A les 8 hem començat la visita per la part baixa de Québec, que té molt encant per l'arquitectura i els colors dels edificis i carrers.

Després hem pujat a la part alta per fer un tomb i descobrir el castell i altres edificis, carrers i botigues bonics de veure. A les 11:30h ens ha recollit la furgoneta i hem marxat rumb a Montréal.

La silueta de l'estadi olímpic ens ha donat la benvinguda a la ciutat, però entre el trànsit i els semàfors -a més d'un estat de l'asfalt deplorable- hem arribat al restaurant a les 15h. Era de cuina portuguesa i hem menjat un bacallà força bo.

La primera impressió de Montréal ha estat un pel decepcionant, pels carrers en mal estat que he mencionat i també per les cases i molts cotxes que no estan gaire cuidats. Cal dir que la ciutat està molt perjudicada per la forma què el govern de Québec administra les finançes de la província, i això es nota a l'hora de la conservació de la vila i els seus integrants. De totes maneres, la cosa ha fet un tomb després de dinar, quan he començat a avistar de forma constant i també perquè hem deixat enrera la part francesa i hem entrat a l'anglesa.

A les 17h hem fet el check in a l'hotel (Best Western Ville-Marie), on disposem d'una habitació molt gran i que ens ofereix gimnàs (reduït, però suficient) i wifi a l'habitació (fantàstic!). A les 19:30h, després d'una dutxa providencial, hem sortit a fer una volta pel carrer principal de botigues de Montréal, des d'on hem pogut admirar alguns gratacels i edificis públics d'aspecte atractiu. També hem entrat a unes galeries amb botigues sota el nivell de carrer i allà hem comprat el nostre sopar, incloses unes mores negres boníssimes i un iogurt de mango i taronja sensacional!

A l'igual que ahir amb Québec, Montreal també té festival d'estiu i en aquest cas hi ha algunes actuacions musicals al carrer. La previsió per demà és anar a escoltar jazz a la zona de "Le Village", després d'haver fet una visita turística guiada pel matí. A partir de les 12:30h, aproximadament, ens donaran carta blanca fins dilluns al matí. De tot el que passi fins llavors, aquí en trobareu la crònica pertinent.