Viatge a USA & Canada - Dia 12: Washington

Vaig per feina, que és molt tard, estic molt cansat i demà cal tenir les piles ben carregades.

Avui ens hem llevat sobre les 6:30, hem esmorzat a l'habitació i a les 8:15 hem començat el tour per Washington. Primer hem canviat d'estat i hem anat a Arlington, Virginia, per visitar el Cementiri Nacional. Actualment hi ha enterrats, aproximadament, 350.000 soldats i algunes esposes i fills respectius. També hi ha part de la família Kennedy i es calcula que el 2020 hauran arribat a les 500.000 tombes i ja tancaran la paradeta. És un lloc molt respectuós i cuidat, però no m'ha impressionat.

Tot seguit hem passat pel costat del Pentagon i hem anat als Memorials de Jefferson, Lincoln, la guerra de Corea i la del Vietnam. També a la Casa Blanca, a una botiga de souvenirs -tots molt lletjos- i al Capitoli. Després, des de les 13:30h, hem tingut temps lliure per dinar, nosaltres hem acabat a un McDonalds molt modern, on primer demanaves i pagaves a una caixera -també tornava el canvi amb una màquina automàtica- i a continuació un altre empleat et donava la safata amb el menjar (amanida Cèsar) i un got buit perquè l'omplissis a la màquina de begudes.

Fins les 16:15h no estavem citats a l'autocar i hem pogut anar a visitar el Museu de l'aire i l'espai -me l'imaginava més interactiu i divertit- i el d'Història Natural -destaca per un elefant dissecat al mig del recinte i perquè exposa el diamant més gran del món, que tampoc és un "pedrusco" descomunal, més aviat tot el contrari.-. Hi havia molta gent a tot arreu, suposo que pel fet de ser dissabte, temporada turística i entrada gratuïta.

Eren les 17:30h quan hem marxat de Washington, una hora més tard del pla anunciat. Ho hem fet amb un altre autocar -el d'ahir va a fer un tour pel Canadà-, on han posat la pel·lícula El hombre lobo -dolenta, sorollosa i doblada al mexicà-, que portava un guia que explicava coses sobre la societat americana, com la política, el sistema laboral o el sanitari. Hem arribat a l'hotel a les 23h, després d'haver vist una mica de l'skyline il·luminat i Times Square en plena efervescència. Un altre dia hi anirem per fer fotos en bones condicions.

Demà ens espera Central Park, les bambes de running ja estan preparades.