Viatge a USA & Canada - Dia 2: New York

23:15h de la nit a New York, la humitat m'està maltractant, però encara em queda una mica d'energia i ganes per fer la crònica de la jornada.

A les 4:30h no hi havia qui dormis, el llit és massa flonjo i fa calor. A les 6 hem decidit llevar-nos i a les 7 hem anat a esmorzar al bar de l'hotel. No és de buffet i la cosa queda bastant limitada, una mica de pastes, llet amb xocolata i un parell de melmelades.

A les 8:30h ens ha vingut a recollir un xòfer de El Corte Inglés i hem fet un tour d'unes 4 hores amb una furgoneta, tot i que en alguns moments paràvem per fer fotos. Hem visitat l'alt i baix Manhattan i el paio ha estat molt professional. Ens ha portat a esmorzar a una pastisseria sensacional, amb una de dolços que no t'acabaries mai i que és famosa perquè la Hillary Clinton n'és clienta.

A les 13h hem agafat el ferry gratuït que porta de Manhattan fins a Staten Island en poc menys de mitja hora. Serveix per fotografiar la illa, l'Estàtua de la Llibertat i el poble de destí. A les 14h hem tornat cap a Manhattan, perquè tampoc hi havia gaire cosa a veure allà.

Hem dinat al McDonalds de Wall Street, famós perquè té una cua de piano i pianistes que el fan servir. L'hamburguesa era de carn d'Angus, costava gairebé 5$ i proporciona 790 calories, a més d'una set infinita! Jo us recomano les de poltre que podeu trobar al Mercat de Santa Caterina, molt superiors a qualsevol altra!

A les 16h hem marxat d'aquest local tan selecte amb direcció al Brooklyn Bridge, però ha caigut un xàfec d'estiu molt breu -10 minuts- i ens ho hem pres amb calma. Hem fet el pont d'anada i tornada, no cansa gaire i pots jugar a intentar no mirar enrera, de manera que quan tornes, vas contemplant Manhattan amb més gaudi.

El següent destí ha estat Chinatown, del que m'esperava més imitacions, però es veu que estan amagades. No paraven d'oferir rellotges, però res de bolsos o licors de llangardaix. També hem estat a Little Italy, que diuen que està de capa caiguda.  Finalment hem tornat cap a l'hotel, amb un ritme tranquil per poder mirar botigues, avistar (se m'han escapat tots els Maserati i AMG!) i superar el cansament que ja començava a aflorar.

Demà marxem cap a Boston. Si la cosa no canvia, tindrem Internet a l'habitació i podré posar-me al teclat per continuar fent un repàs al periple americà.