Viatge a USA & Canadà - Dia 1: New York

Són les 4 de la matinada a Catalunya, les 22h a la East Coast i a aquestes alçades ja puc dir que he fet realitat un dels meus somnis des de ben petit, estic a la capital del món, a la ciutat que mai dorm, a la Big Apple, a New York!


Aquests dies intentaré fer de cronista sobre la nostra estada x terres americanes. A veure si aconsegueixo ser breu. Trobareu la majoria de fotos al meu feisbuc, si algun dia esteu molt avorrits, podeu demanar-me el DVD amb totes elles.


Som-hi. El vol ha sortit de Bcn a les 11:45h i hem aterrat a les 20h, però a NY eren les 14h. Bon vol amb Delta Airlines, més menjar (i bo) que l'esperat i el comandament del meu monitor que no funcionava bé. He passat el viatge amb el disc de l'Adele, una peli doblada en mexicà (Half Pass) i una mica de Top Gear & Car magazine.

El control d'arribada ha resultat més senzill del previst. Ha costat més sortir del recinte amb cotxe i arribar a l'hotel, hi havia una mica de trànsit. Hem viatjat amb una Lincoln Town Car, el taxi privat x excel·lència de NY. Són enormes, amb un maleter on hi cap un cadàver i les eines x fer el forat a terra, unes suspensions super toves -l'asfalt està una mica fet caldo- i un motor de molt cubicatge, així que roda a baixes rpm i fan poc soroll.


De camí a l'hotel hem passat x Queens, amb zones més maques que d'altres, típic barri americà que veus a les pel·lícules.


Hem arribat al hotel sobre les 16h i a les 17h hem marxat a fer un tomb fins a Times Square, que està a 10 minuts caminant. Els carrers són plans i disposats ortogonalment, per tant, la ciutat no té cap pèrdua! Sobre Times Square es pot dir que el que veiem x televisió es queda curt, aquest indret té fotos x tot arreu, pantalles de led i anuncis que apareixen x totes bandes! M'ha cridat l'atenció que no es pot fumar a la plaça i que hi ha una grada x asseure's i contemplar el formigueig de gent que hi transita.


També hem visitat breument el Planet Hollywood i el Hard Rock Café de Times Square, així com alguns teatres de musicals que envolten el lloc, però el que més ens ha agradat ha estat la botiga M&M's World que hi ha darrere de TS, t'hi pots passar hores mirant tot el marxandatge que hi venen, a més de moltíssimes varietats de cacauets xocolatejats!



Al tornar cap a l'hotel ens hem aturat a una Pharmacy, que és on venen una mica de menjar envasat, per comprar aigua. Sabia que els americans són molt amics dels productes farmacèutics i que els venen com llaminadures, però m'ha impactat la quantitat de vitamines, suplements i derivats que poden tenir! Si gairebé tot el pis superior de la botiga eren "potingues" d'aquestes! Haig de fer alguna foto perquè passi a la posteritat!


I, el gran triomf del dia, davant del hotel tenim una botiga que ven menjar per emportar o consumir al mateix local. Tenen plats preparats, però el més important és que hi ha fruita pelada i tallada, així com una bona varietat de verdura. Agafes una capsa de plàstic, l'omples amb el que vulguis i t'ho cobren a pes tot junt. Jo he sopat x 8$, tot un xollo!


Demà toca ruta x l'alt i el baix Manhattan. Espero que amb el megallit superflonjo que tinc no em costi gaire agafar el son, perquè, de moment, la calor i la humitat -clima similar a Barcelona- ja m'ho estan posant difícil.