Viatge a USA & Canada - Dia 15: Radio City Music Hall

Jornada de sorpreses, la majoria molt agradables! Comencem.

Segon dia amb la New York Pass activada, avui ha tocat visitar 2 museus per començar. En 1r lloc, el Metropolitan Museum of Art. Hem arribat a les 9:20h, 10 minuts abans que obrissin. Hi havia cua per entrar i, després, per accedir a la 1a sala; resulta que avui han inaugurat una exposició temporal de vestits dissenyats per Alexander McQueen i, com que a NY hi ha molt amant de la moda, allò estava a rebentar. També tenen moltes pintures, però molt acumulades i això fa que sigui incòmode per visitar. Hem sortit ràpid i hem anat cap al Guggenheim Museum.

És famós per la seva estructura en espiral, que facilita el recorregut i la contemplació de les obres. També ens han donat una audioguia en castellà, però escoltaves les explicacions de les pintures exposades i només podia fer "facepalms" i pensar en aquella del APM? que diu "madre mía..." Em resevo les meves teories sobre l'art contemporani, que ja les vaig emprar prou a 4t de carrera.


Seguidament hem baixat per la 5th Avenue (hem pujat i baixat de la 47 fins la 88) i hem anat al Radio City Music Hall. M'he enamorat d'aquest teatre, és espectacular a tots els nivells, un prodigi de l'enginyeria i el disseny d'escenaris i recintes, una exhibició d'art i saber fer en la decoració i els espais, no sé, val moltíssim la pena -per no dir que és obligatori- visitar-lo i admirar-lo. Hem fet un tour guiat d'una hora i en anglès, el nostre amfitrió m'ha felicitat pel meu anglès i jo m'he sentit reconfortat. No és la primera vegada que m'ho diuen per aquestes terres, però mai sé si pensar què és piloteig o sinceritat.


A les 13h hem anat al Bill's, una hamburgueseria al costat del teatre. Quan hem arribat no hi havia taula i ens han donat un comandament que vibra quan ja tenen lloc per tu, llavors vas a recepció i t'hi porten. M'ha semblat un invent molt oportú. El dinar estava molt bo -jo un hot dog, que aquí són de vedella- i no m'he omplert gens, cosa que agraeixo, perquè aquest matí encara em notava pesat de la carn d'ahir. Al sortir -14:15h hem anat a descobrir el Rockefeller Center i la nostra intenció era fer el tour pels estudis de la NBC, però el següent era a les 17h i hem reservat per demà. Al Rockefeller hem visitat la botiga Lego, que té algunes figures fetes ben xules.


Abans d'arribar al hotel hem entrat a la botiga Ferrari -no deixen fer fotos des de dins-, a la de la Sony -el laboratori no admetia més visites i ens hem quedat abaix provant monitors de 3D i alguna cosa més-, he avistat 4 cotxes en poc més d'un minut i hem comprat el sopar. Després hi ha qui ha marxat a veure un musical -Memphis- i jo m'he quedat mirant Top Gear, que tampoc està malament.

Demà últim dia sencer a Manhattan. Tenim el tour de la NBC, trobar la casa de Friends -aquest cop no s'escapa-, les darreres compres i la visita noctura a New York per culminar la jornada.