Escapada a Bèlgica - Dia 1

L'escapada comença a les 3:10 del matí, quan sona el despertador. A les 3.30 surto del pàrking i a les 4 recullo a l'Ana.

A les 5 i poc aconseguim trobar l'Aparca i vola Express, després d'estar una bona estona donant voltes per l'entorn de l'aeroport. Era fosc i estava molt amagat!

A les 5:30 facturem l'equipatge (T1), passem el control de seguretat -no em miren el portàtil i no em fan tirar l'aigua- i esperem fins a les 6:20, que és quan embarquem. L'avió surt amb 20 minuts de retard (en principi havia de ser més) i el vol dura 1 hora i 50 minuts, superat amb uns articles del Martí Perarnau i un capítol de Friends (09x18 - El de la loteria) A les 9 ja estem trepitjant l'aeroport i la recollida de maletes + compra de bitllets de tren ens reporta una hora més.

Sobre les 11 arribem a l'hotel, fem el check-in i ja ens deixen pujar a l'habitació. Espectacular, molt còmoda i farcida de detalls, igual que la resta de l'hotel, que encara no hem acabat d'inspeccionar. Tenim Nespresso, colacao belga, aigua amb gas, Coca-cola, iogurts Danone, pomes i premsa gratuïta.

A les 12 sortim de l'hotel ja ens hem instal·lat i sortim a fer una volta x descobrir el que ens queda més a prop. Amb la tonteria, s'allarga fins a les 15h. Tornem a l'hotel x descarregar algunes coses i preguntar-ne d'altres. Dinem a un restaurant que té fondue de parmesà a la carta, però al final resulta que són unes croquetes farcides d'aquest formatge. Sort que ens va advertir el cuiner. També vam demanar albergínies amb parmesà i un got ple d'aquest formatge, que ens vam acabar, clar.

Després de dinar (16h) fem una megapatejada per intentar veure el màxim possible de parets decorades amb personatges de còmics belgues i alguns edificis emblemàtics de la ciutat. Passades les 20h anem al Delirium, la cerveseria més important de Brussel·les, que té el record Guinness per disposar de més cerveses en una carta, en concret, més de 2.000. Aprofitem per sopar un plat de formatge acompanyat de tres llesques de pa amb mantega, que s'afegeix a un gelat amb gust d'una galeta típica de Bèlgica que m'havia menjat abans.

Abans de tornar a l'hotel, passem per la Grand Place, però són les 22h tocades i l'espectacle de llums i música que fan cada nit s'ha avançat perquè feien uns concerts. Intentarem veure-ho diumenge. Tornem a l'hotel que ja són gairebé les 23h i abans d'acabar el dia navego per Internet per donar quatre detalls i senyals de vida.

Tema xocolata: N'hi ha per tot arreu i de moltíssimes varietats. A més, a molts llocs en pots agafar, ja sigui com a bombó sencer, com a restes trencades o sucant un tros de galeta en una font de xocolata desfeta. Les botigues són espectaculars i per un amant de la xocolata, això és un paradís sense fi.

En quant a avistaments, va costar fer el primer, però després la cosa va rutllar molt i molt bé. Increïble trobar-se amb una exposició temporal que ha muntat Mercedes-Benz exclusivament amb models AMG -nous i antics-, detalls de la seva història i un simulador amb el Gran Turismo 5. Estàvem sols al local i ho vam poder mirar tot amb la calma. Vaig sortir d'allà amb una barreja de felicitat i incredulitat que em va durar una bona estona.

Aquesta nit intentaré repassar el que hagi donat de si la jornada d'avui. Ara baixem a esmorzar, que hi ha buffet lliure!

Xavi Klave ha dit...

Un plaer llegir-te. A mi també m'encanta la xocolata!!!:P Es una de les meves debilitats. Passe-ho lo millor possible!

Intentaré seguir el teu diari.;)