Escapada a Bèlgica - Conclusions

Comença a ser tradició fer una entrada valorant el més destacat d'un viatge i aquells aspectes que caldria millorar. Així doncs, aniré directe al gra.

M'ha agradat que Brussel·les tingui la majoria d'atractius turístics concentrats al centre de la ciutat, i que els desplaçaments a les afores siguin ràpids i còmodes, almenys amb el metro, que també em va resultar molt curiós.

M'han agradat els parcs urbans que hem visitat. Molt verd i amb uns llacs i fonts ben macos.


M'ha agradat l'amabilitat de la gent a peu de carrer. No dubtaven en oferir-te ajuda si et veien amb el mapa, i a sobre vam descobrir una parada de patates fregides genials!

M'ha agradat el clima. Com que ha de ploure, almenys que sigui de forma breu i suau.

M'ha agradat patejar-me la ciutat i anar-la descobrint amb total llibertat.


M'han agradat els avistaments que he fet, no esperava tant nivell. I molt menys la genial exposició d'AMG's!

M'ha agradat moltíssim el Brug, la plaça de l'Ajuntament de Bruges.



M'ha agradat l'ambient de cultura cervesera, allunyat del "xibecanisme" típic de per aquí. El Delirium Café ha estat una de les millors coses del viatge, fins i tot em van agradar les cerveses que hi vaig prendre.


I, com no podia ser d'una altra manera, m'ha agradat moltíssim el xocolata. Tanta varietat, tantes formes, tant on triar, taaaaaaaaant bo!


Hi ha algunes coses que no m'han agradat, però són petits detalls que no entelen les impressions finals del viatge.

No m'ha agradat el guia que ens va tocar per l'excursió a Gant i Bruges. Explicava poc i amb gens de gràcia. A més, ni ens va parlar del Brug, i si m'ho arribo a perdre no m'ho hagués perdonat. També van trigar mitja hora més a recollir-nos, esmorzar a corre-cuita no va servir de res.

No m'han agradat els carrers adoquinats i l'estat d'algunes voreres, al final del dia tenia les cames una mica fetes caldo.

No m'ha agradat que l'estació central de Brussel·les no tingués escales mecàniques de baixada.

No m'ha agradat que la paret pintada amb l'Asterix tingués l'accés tancat. No hi havia manera de fer una foto sencera.




No m'ha agradat la poca amabilitat d'alguns treballadors de cara al públic, la majoria d'informació turística. Per sort, han estat quatre gats, i d'això n'hi ha a tot arreu.

Per acabar, recomanar a tothom una escapadeta ràpida a Bèlgica. Jo estaré encantat d'aconsellar-vos i, si sorgeix la possibilitat, fins i tot d'acompanyar-vos. Mentrestant, aniré buscant quina serà la meva propera destinació viatgera.