Chocolade crème Koekjes

O el que és el mateix, galetes de crema de xocolata, digueu-li Nutella, Nocilla o la marca que més us agradi.


És una recepta molt poc exigent, tant per ingredients com pel que fa a passos a seguir, ja ho veureu.

Ingredients
  • 200 grams de farina
  • 100 grams de mantega
  • 100 grams de sucre
  • 50 grams de crema de xocolata (Nutella, Nocilla, etcètera)
  • 1 ou
  • Avellanes

Instruccions 
1. Batre la mantega (en estat "pomada", és a dir, que és desfaci si la pressiones una mica), la crema de xocolata i el sucre fins obtenir una crema.


2. Afegir l'ou i batre.


3. Afegir la farina tamisada (passada pel colador) i batre fins a obtenir una massa homogènia.



4. Fer un cilindre / botifarra amb la massa i embolicar-ho amb plàstic i ho deixem a la nevera. La recepta que vaig trobar deia 30 minuts, però millor 1 hora perquè guanyi consistència, més endavant entendreu aquest canvi...


5. Passat el temps necessari perquè el cilindre en qüestió s'hagi endurit (no fem dobles lectures, encara que la foto anterior hi convidi), el traiem de la nevera, el tallem en rodanxes i aquestes les col·loquem en una safata pintada amb oli. Mentrestant, preescalfem el forn amb el foc de baix, 10 minuts a 180ºC.


6. Agafem tot el material decoratiu i comencem a inventar galetes.


7. El més recomanable, per respectar la recepta original, seria posar una mica de crema de xocolata al centre de la galeta i coronar-la amb una avellana. Jo, a més, he afegit rodanxes de plàtan, Cheerios, bocins de xocolata, pinyons, canyella, coco ratllat i sucre vainillat. Volia provar també amb mel, melmelada i una mica de sal (estil cookies americanes), però a la que me n'he adonat, ja no em quedaven més galetes. En total me n'han sortit 25.


8. Posem la safata al forn i coem les galetes durant 10-15 minuts amb el foc de baix i també a 180ºC. Passat el temps indicat, fem la prova del ganivet, clavant-ne un en una galeta i que en surti net. Llavors ja podem treure les koekjes del forn i les deixem refredar en una safata amb reixeta, altrament coneguda com a graella.


9. Bé, en aquest moment hauríeu d'entendre perquè us deia que cal deixar el cilindre a la nevera més de 30 minuts. Resulta que amb l'escalfor del forn, perden la forma i s'ajunten una mica, així que tot l'esforç de donar-li forma rodona se'n va una mica a prendre pel sac. Total, que he acabat agafant el ganivet per separar la massa compacta que el forn ha volgut crear i, com bonament he pogut, he recompost les rodanxes originals.

 

10. Si encara voleu afegir més cobertures i complements a les galetes, aneu amb compte que no es trenquin. Seria el moment idoni per posar una mica de melmelada o mel, per exemple, ingredients que no es puguin posar el forn per si perden la seva textura original. Jo he descartat aquesta opció, que les meves ja van prou carregades i la massa no m'inspirava gaire confiança.

Valoració personal: Tenen molt bon sabor, però m'ha tocat una mica la moral que hagin perdut la forma rodona, tot i que per ser les meves primeres galetes tampoc em puc queixar. Ara hauré d'investigar quin és el truc perquè no em torni a passar, i crec que la clau està en una massa més freda, perquè amb les magdalenes de l'anterior entrada va funcionar molt bé! Només em queda cruspir-me-les i compartir-les amb qui les vulgui tastar.

I com he començat en neerlandès, acabo de la mateixa manera: Smakelijk eten!


P.D: Banda sonora de la sessió culinària Di.fm - Vocal Trance Channel via "Tune In Radio", disponible al Market d'Android i a l'App Store.