Creativitat nadalenca

El meu avi Antoni sempre ha estat una persona molt manetes, capaç d'enginyar-se trucs i solucions per salvar qualsevol obstacle físic a la casa o al jardí. Des de fa uns anys, es dedica a idear articles nadalencs on amagar els nostres "aguinaldos" (segons el traductor, en català es diu "estrenes"), i sembla que no se li acaba la imaginació, perquè aquest any s'ha tret un de la màniga ben bo. A continuació, un recull de les seves millors obres.

L'estel de Nadal

Són 2 peces de fusta encaixades. Si l'obries, et trobaves amb els diners. Les va presentar enganxades en una cartolina blava i cadascuna tenia una foto amb la cara del seu propietari, 8 en total.

L'avet de Nadal

Està fet en cartolina i la base es de porexpan. Si no m'equivoco, el bitllet estava enrotllat a l'interior de l'arbre.

El tió

3 troncs de fusta natural, el cos i les 2 potes. Barretina cosida a mà per la meva àvia i retall de roba amb acabat manter. Els diners els cagava, com ha comprovat el meu cosí aquest any.


L'àngel de l'anunciació

De fusta pintada en els colors pertinents. La corona és metàl·lica. Les ales i el pergamí són de plàstic. El cap es destapa i a dins hi havia els diners. En va fer amb ales i pergamins rosats.
El caganer

La creació d'aquest any. Anava dins d'aquesta capseta de cartolina, que en companyia de les altres 7 formava les paraules Bon Nadal. El color de la capsa -verda, vermella o lila- corresponia amb un bitllet del mateix to. Cada caganer el portava amagat en un lloc diferent.


El meu estava al fons de tot, sota la base del caganer. Està fet en fusta i pintat a mà. La tifa és de plàstic rígid, els cabells -tots eren rossos, menys un amb el cabell lila, que punky!- són fils de roba i la barretina també està feta a mà per la meva àvia.
El pessebre

El meu preferit i, honestament, crec que el millor. No sé si la idea va sorgir de la meva insistència per tenir un pessebre petit a casa -com un que es van comprar ells a Praga- i estalviar-me de muntar el gran, però la currada que li va comportar és considerable. Amplieu la foto que ve a continuació.


Aquí no recordo on anaven els diners. Va ser un Nadal que em va tocar treballar i vaig rebre el meu obsequi el dia següent. M'hagués agradat veure la reacció de tots plegats al descobrir aquesta petita obra d'art.



Totes les figures són de fusta pintada a mà, les corones de Josep i Maria també, mentre que les dels Reis Mags són de metall. Els cabells són fils de roba i el matalàs del Nen Jesús és de palla. Ho entregava dins la caixa de cartró que es veu en la primera fotografia.

Ara ja estan obertes les apostes i propostes pel Nadal del 2011, el que és segur és que no ho sabrem fins aquell dia. Això sí, us mantindré informats.