International GT Open + Prova Mini Cooper D Cabrio

Aquest passat dissabte vam repetir visita al International GT Open que se celebra habitualment per aquestes dates al Circuit de Catalunya.

Enguany, el menú de curses consistia en la Mini Challenge, la Supercopa Seat León, l'European F3 Open i l'International GT Open. Tot plegat, amb entrada gratuïta.

Aspecte de la recta principal i els boxes a primeres hores
Vam arribar al Circuit als voltants de les 11. El pàrquing de la tribuna principal estava obert i també era gratis, va ser fàcil trobar un lloc per deixar el cotxe. Vam esperar que acabessin els classificatoris de la Supercopa León i comencessin els de l'F3 per fer una ullada a l'Avinguda dels campions, on hi havia uns quants estands de patrocinadors. D'aquests últims em va sorprendre el so ronc del seu motor [2.0 i 210cv].

Monoplaça de l'F3
La part posterior de la tribuna principal tenia més activitat que l'any passat: Una empresa d'un artefacte de radiocontrol i realitat augmentada, tres o quatre preparadors d'àudio i imatge exterior, Dunlop, un parell de botigues provisionals -els preus no eren gaire cars- i els estands de Mini i Seat, als quals aquest últim afegia un on podies posar-te a prova per comprovar quan trigues a canviar-li la roda a un dels seus cotxes del WTCC, ajudat d'un descargolador mecànic.


Si volies, et podies fotografiar amb una hostessa

Maleter ideal per sortides de cap de setmana
Se li havia de canviar la roda davantera esquerra
Com és habitual, Mini i Seat et donaven l'oportunitat de provar algun dels models exposats. Dissabte em vaig decantar per la marca anglesa -o hauria de dir alemanya?-, que l'any passat ja havia testejat el Leon 1.9 TDI automàtic. Després d'una bona estona fent cua -no per la gent, sí per la lentitud-, ens van fer omplir el típic formulari i vaig quedar-me amb el primer cotxe que tenien disponible, el Mini Cooper D Cabrio.


Motor PSA 1.6 de 112cv
El test es realitza per les rodalies del Circuit i en companyia d'una hostessa de la marca, que en aquesta ocasió no coneixia gaire el vehicle que copilotava. La prova? Al començar em pregunta si he portat mai un BMW i jo li responc si ho diu pel tipus de tracció del Mini. Els primers la tenen al darrere, mentre que els segon són davantera, però la noia no en tenia ni idea.

Open air test drive
Com que no plovia, vam fer la prova descapotats i cal dir que l'estructura protegeix molt bé de les turbulències i la resistència al vent. L'apartat mecànic s'endú la millor nota, amb un motor que empeny amb força des de les primeres revolucions i amb un desenvolupament de marxes que permet allargar-les generosament. Té 6 velocitats, però vaig arribar fins la 4a perquè el cotxe no en demanava més i les carreteres de les rodalies no permeten moltes alegries. La frenada i l'estabilitat també estan ben posades a punt. Aquesta unitat venia amb el sistema Start - Stop, o sigui que el motor s'atura amb el punt mort, i reprèn el funcionament quan trepitges l'embragatge.

Pel que fa a l'interior del vehicle, em va decepcionar força. Per començar, els seients no són gaire còmodes, sobretot per les formes que tenen. La consola central destaca per les floritures i els acabats dels comandaments, però en quant a disposició resulten francament desconcertants i poc útils pel tipus de cotxe que es tracta. Tindria sentit que el compta-revolucions estigues enfront de la teva vista si fos un cotxe de carreres, però no és el cas. Per trobar el velocímetre, has de desviar la mirada al centre de la consola, on te'l trobes en una gran esfera que també inclou el display de l'equip d'àudio.


Us urbà, disposició de competició
Els pedals i el volant són molt correctes, tant per recorregut com per tacte. Falla molt el comandament dels intermitents, gens precís i poc intuïtiu. Però la pitjor nota se l'endú el canvi de velocitats, amb un pom gens ergonòmic i un recorregut poc guiat, sembla que a les mà tinguis un desembossador!

Resumint, un cotxe amb un motor fantàstic, ben acabat per la vista, però una mica tortuós fins que no t'hi acabes acostumant. Nota final, un 7.

Al acabar la prova del Mini, vam continuar una estona més a l'Avinguda dels campions, on em vaig trobar amb una ex-companya de la uni, vam veure una exhibició de col·locació de vinils decoratius al morro d'un Mini i de la qual vam marxar obsequiats amb un Red Bull, un bolígraf Galp i un clauer d'una moto Peugeot.


Era gairebé la 1 del migdia, finalitzaven els entrenaments dels Super GT i a continuació començava la 1a cursa de la Mini Challenge, al millor de 9 voltes i a un màxim de 25 minuts. La vam veure des de la zona de l'estadi, que té una de les millors vistes del Circuit i amb l'atractiu de contemplar el pas dels cotxes per la xicana instal·lada per la F1 i de 4 revolts més.


Dos Ferrari F430 del Super GT
Pas per la xicana
La cursa va ser molt entretinguda i força igualada. Particularment, prefereixo el format de poques voltes, i més si els cotxes són iguals en quant a especificacions. Els de la Mini Challenge són la versió John Cooper Works de 211cv i van farcits de detalls de competició.

Un cop finalitzada la 1a tanda, vam marxar cap a la tribuna principal amb la intenció de veure la sortida de la Supercopa León, però de camí, una parella ens va abordar i ens va regalar 2 passis de pàdoc -el preu de venda era de 10€- perquè ells ja marxaven. Doncs au, cap a darrere dels boxes. Vam tenir l'oportunitat de pujar al balcó que hi ha a sobre dels tallers i des d'allà contemplar la sortida llançada dels León.


Passi de pàdoc
Ready, steady, go!
Transcorreguda la 1a volta, vam baixar a visitar el pàdoc. Molts camions, hospitalitys, cotxes reposant i poca cosa més. Vam provar una beguda -Alcohol Killer- que deia ser capaç d'eliminar la ressaca i les restes d'alcohol, però el que és segur és que no tenia gust a res; vam veure molta roda gastada, algun cotxe, algun motor i poca cosa més. En definitiva, no val la pena pagar 10€ pel que t'ofereixen, sort que ens els vam estalviar.


Pàdoc des del balcó de boxes
Slicks de Super GT
Bon combo
A les 14:30h vam marxar del Circuit, que ja ens esperaven a taula. Com a comiat, el pàrking ens tenia reservada una sorpresa molt agradable.


Ferrari 308 GTB (1975 - 1988)

Motor V8 de 255cv
Si l'any que ve es presenta una oportunitat com la de dissabte, segurament hi tornaré. És una opció molt atractiva per passar un bon matí de dissabte.