Viatge a USA & Canada - Dia 9: Niagara - New York

Ja tornem a ser a Manhattan, aquesta vegada hem baixat del 15è pis al 3r i l'habitació està una mica atrotinada.

A les 7:15h hem marxat del hotel i a les 8 i poc hem superat el control fronterer per entrar a USA, després de fer cua durant uns 20 minuts. El trajecte fins a NY se m'ha passat ràpid i no ha estat gens pensat, en part gràcies a poder veure el capítol de diumenge passat de La que se avecina -mereixeria una entrada a part per la magnificència de la trama- i de viciar-me al Angry Birds -ja m'he passat el Rio i només em falta una pantalla del Seasons!- i al Fruit Ninja.

Ens hem aturat per esmorzar -un deliciós frappuccino de l'Starbucks que venen envasat i que no sé si a Barcelona en tenen en aquest format- i a les 13h hem dinat de buffet -10$ inclosa la propina- en un restaurant on tenien una verdura boníssima! Hem gaudit de la companyia dels típics americans de poble, amb bigoti visible-els senyors-, grassos i samarretes suades.

Hem arribat a NY a través de l'estat de New Jersey i la West Side Highway, amb l'obsequi d'un versus viari entre el nostre conductor i una senyora amb un Nissan Altima. Ha guanyat el Rodrigo, que és un paio molt entranyable. També hem hagut de superar el lent trànsit de Manhattan i algun peató distret que casi berena Ford E-350... A les 17h hem fet el check-in a l'hotel, què no s'ha mogut de lloc.

Un cop instal·lats hem sortit a fer un tomb per les rodalies amb l'objectiu de visitar algunes botigues mítiques -Bloomingdales, Daffys, Niketown, F·A·O Schwarz, Apple Store, Levi's, Tiffany's, etcètera- i de mirar preus de roba i calçat. Hi ha bones tarifes i amb el canvi del € encara milloren, però si ens allunyem de la 5th Avenue les compres poden sortir molt bé. A mig recorregut ens hem vist sorpresos per un xàfec d'estiu intens. Per sort, la majoria d'edificis permeten refugiar-se a la seva entrada, portava paraigües i, a males, li podies comprar-ne un a un negre que ha sortit a vendre'n carregat amb un carretó i a 5$.

A les 21h ja èrem de nou a l'habitació, previ pas per la nostra botiga salvavides per aprovisionar-nos de fruita pelada i tallada. La intenció de demà és baixar caminant fins el Financial District per visitar la seu de l'ONU, Wall Street i el WTC. Són 14 kilòmetres totalitzant anada i tornada i em venen molt de gust.

ana maria ha dit...

Bon dia a tots, veig que os esteu passant molt bé. La crónica m'agrada molt. Petonets a tots