Viatge a USA & Canada - Dia 10: New York (de la 59 fins a Wall Street)

Avui ha estat un dia intensíssim i ha valgut molt la pena, tot i que ha tingut una petita decepció que us explico més avall.

Despertador a les 6:45, però abans han sonat uns sms i l'alarma del dia anterior. Estem tan cansats que ens adormim de nou sense problemes. A les 8:30 sortim de l'hotel i anem a visitar la seu de l'ONU.

Tornem per la 42 per veure millor la Chrysler Tower i agafem Lexington Avenue cap avall, vinga a creuar carrers! A Broadway hem entrat a unes quantes botigues i en una d'elles els 3 hem acabat comprant Levi's a molt bon preu. Perquè us feu una idea, un parell de texans m'han costat 50€ en total! Recuperats de la meitat del trajecte, hem continuat baixant fins arribar a la borsa de NY, després de passar per la zona de les Corts de Justícia i abans de visitar el World Trade Center i la zona zero. L'espai que ocupaven les torres bessones està encerclat per tanques i no es pot veure el forat que hi va quedar, només s'intueix una mica, però després de gairebé 10 anys la cosa comença a tenir un altre aspecte.

A les 13h comencem a remuntar carrers amb destí a Greenwich Village. Pel camí tinc la fortuna de trobar un club de cotxes clàssics amb alguns superesportius aparcats al carrer i d'altres a la vista i dins del taller. A les 14h trobem la pizzeria que ens va recomanar el Rodrigo -el nostre guia de la ruta- i fa patxoca, a jutjar per les fotografies dels famosos que tenen a l'aparador. El dinar ha costat 12$ per persona -a repartir entre 3: amanida de la casa i pizza (16") de formatge, ricotta, salsa de tomàquet i alls tallats molt petits + beguda + propina- i estava tot molt bo, encara que la Melanzana de La Tagliatella continua al nº1.

Hem anat a fer la digestió asseguts en un banc del Washington Square Park, un racó de calma acompanyat per una jam session amateur. Després hem tornat enrera per fotografiar les localitzacions de Friends, però al tornar a l'hotel he confirmat els meus pitjors pronòstics, i és que no he trobat correctament l'apartament de la Mònica. En la meva defensa al·lego que Greenwich Village és un laberint de carrers i que les indicacions que hi ha a internet no són gaire precises. Per la meva tranquil·litat, hem de tornar per aquella zona i, aquest cop, no fallaré.

A les 17h ja havíem arribat al 500 de la 5th Avenue, que és on El Corte Inglés té les seves oficines i on una parella s'ha comprat unes entrades per un musical. La resta de la tarda l'hem dedicada a mirar botigues:
  • Esprit: Preus fantàstics, roba interessant i personal molt amable.
  • Abercrombie & Fitch: Cua per entrar, roba excessivament cara, plena de tuIristes joves amb ganes de fondre la targeta de crèdit, il·luminació pobra, música dance a tot drap i personal -nois i noies- que han de ser models, perquè tanta perfecció no s'ajunta a l'atzar. El millor, la foto que m'he fet amb una d'elles, molt simpàtica i guapa :$
  • Tiffany's: Personal molt amable i preus a partir dels 125$, força assequibles tenint en compte el prestigi que arrossega.
  • F·A·O Schwarz La botiga de joguines més famosa de NY i potser del món sencer. És entrar i quedar-se embaladit amb les joguines boniques i sorprenents que tenen. Ens ho hem passat pipa amb els peluixs i les llaminadures que venen. Imprescindible!

I hem posat punt i final a la ruta a les 20h del vespre, com no, després d'omplir un parell de safates d'amanida i fruita per sopar. Com a curiositat, el iogurt que m'he comprat -res de l'altre món- costa 1'70$.

Demà marxem ben d'hora cap a la capital dels USA, és a dir, Washington DC. Farem nit allà i si la connexió a internet ens acompanya, ja us explicaré què tal és la ciutat on viuen personatges de la mida de Barack Obama o Antoni Bassas. Good night!

Ma. Victòria ha dit...

On és la foto amb la noia? La vull veure!!!!!