Jeremy Clarkson - The Italian Job

L'any té, entre moltes altres coses, 12 mesos, 4 estacions i 2 temporades de Top Gear. Per pal·liar l'espera que separa l'entrega estiuenca de la hivernal, al novembre acostumen a aparèixer un parell de DVD's protagonitzats pels seus presentadors. Enguany, James May i Richard Hammond han fet Top Gear - Apocalypse (del què ja parlarem un altre dia), mentre que Jeremy Clarkson s'ha tret de la màniga un dels millors "solos" que l'hi hem vist: The Italian Job.

Cara de "jams"
El punt de partida és que Jeremy ha de competir en una cursa de cotxes clàssics al circuit anglès de Lydden Hill, per això decideix viatjar fins a Itàlia i entrenar-se amb una sèrie de cotxes carregats de cavalls. Abans de marxar, fa un baptisme a la pista de Kent (té 1 milla exacta de longitud) amb el nou Chevrolet Camaro SS, que no dóna gaire la talla.

V8 de 6'2 L i 432 CV
Traslladats ja a l'Emilia Romagna, el primer cotxe escollit per començar l'entrenament és el Porsche 911/997 Carrera GT3, amb el qual corre al traçat d'Imola.

Bòxer 6 cilindres, 3'8 L i 435 CV
L'alemany està a l'alçada de les circumstàncies, fins al punt que trenca amb la tradició i aconsegueix agradar al Clarkson. Però el següent superesportiu ve de Maranello i és més intimidador. És el torn del Ferrari 458 Italia.

V8 de 4'5L i 570 CV
En aquesta ocasió, l'autòdrom on es realitza la prova és el de Fiorano, previ passeig per Maranello i la fàbrica de Ferrari. A mi no m'agrada gaire l'estètica d'aquesta berlinetta, però a nivell tècnic ha fet  un salt considerable respecte del seu predecessor, el 430. Val la pena estar atents a l'explicació del sistema launch control, tota una mostra del que és capaç de fer l'electrònica d'un cotxe.

Seguim amb un altre cotxe de l'Emilia Romagna, en aquest cas el Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera. La última versió sortida de la fàbrica de Sant'Agata Bolognese va directa al gra, igual que tots els seus germans. Per tant, l'equipament és limitat i les sensacions brusques.

V10 de 5'2 L i 570 CV
Ja fa anys que està al mercat i això suposa un handicap a nivell tecnològic. A mi em va semblar un pèl tosc i mancat de classe quan el vaig provar al Circuit, més o menys el que també acaba opinant Clarkson.

Retorn a Fiorano -amb un previ i breu esment del Porsche GT3 RS- per entrenar-se amb el Ferrari 599 GTO.

V12 de 6 L i 670 CV
Poca broma perquè es tracta del Ferrari de carrer més ràpid mai fabricat. Personalment, és el meu cavallino rampante favorit de la gamma actual. Primer ens mostra les seves qualitats en solitari, i després l'enfronta amb el Ferrari 458 Italia utilitzat anteriorment, en un duel no exempt d'algunes burxades amb estil anglès.

Ara bé, si hem de parlar de coses serioses, Pagani Zonda R i "no hase falta disir nada más".

V12 de 6 L i 750 CV
El recordcar de Nürburgring (3r millor temps de la història, amb 6'47 minuts) entra per la vista i confirma els presagis al volant, només cal veure la cara de felicitat que se li dibuixa a Jeremy quan roda amb ell per Imola. No està homologat per competir oficialment ni per circular pel carrer, així que el senyor Pagani va tenir carta blanca per crear el meu cotxe preferit. Agafes un motor AMG, li fas els retocs oportuns i el col·loques en una carrosseria dissenyada per menjar-se als seus rivals.

Com que el presentador anglès encara no ha agafat la forma física òptima, el següent exercici és l'Ariel Atom.

V8 de 2'4 L i 500cv a un màxim de 10.500 rpm !!!!
Aquest cotxe tan mític entre els seguidors de Top Gear ve amb nou motor (abans el d'un Civic modificat fins a obtenir 300 CV), però conserva el mateix esperit de missil. Parlem de 2 motors de Suzuki Hayabusa units pel cigonyal i que amb els 500 kg que pesa el vehicle aconsegueixen una relació de 1.000 CV per tona. El resultat d'aquestes xifres té conseqüències com la següent. 

He's done it again!
L'últim exercici de l'entrenament passa per provar el Mercedes SLS AMG a Imola, inclòs un enfrontament amb el Gallardo amb què havia rodat abans.

V8 de 6'3 L i 571 CV
Sorprenentment, el cotxe alemany és el que considera com el millor de tots els que prova a Itàlia. Realment fa patxoca, les prestacions són molt generoses i els arguments de Jeremy són raonats i sensats. A ningú  li importaria tenir-lo al seu garatge particular.

De tornada a Lydden Hill, al nostre protagonista l'espera el Ford Escort Mexico que li han preparat per competir, amb nou motor, suspensions i altres modificacions que el converteixen en un cotxe molt interessant i batallador. Sessió de qualificació, problemes tècnics i, finalment la cursa amb un resultat notable.

How fun it is!
Com a conclusió, dir que són 80 minuts farcits de diversió petrolhead, amb supercotxes fantàstics, un bon guió i l'excel·lent realització i factura visual a la qual ens tenen acostumats l'equip de Top Gear. A veure si es pot aconseguir el 2n DVD i així descobrir els secrets de la filmació. "Come on!"

2 comentaris:

Unknown ha dit...

vas probar el superleggera tiu?!
jujuju
deunidó!!

jo vaig probar el 430 i el gallardo a montmelo i que vols que et digui, hem quedo amb el ferrari, pero necesitaria minim minim 10 voltes de cada per saber en quin quedarme... i això es molt car!

Uri ha dit...

Nooooo, vaig provar el Gallardo Spyder!

Jo també em quedo amb el 430, molt més autèntic que el Gallardo.